måndag 12 september 2011

Hjälp - jag är med...

...blog award! Hur gör man??

När man tagit emot awarden skall man länka till den man fått den av, svara på 5 frågor och ge den vidare till 5 bloggar med mindre än 100 följare.
Jag fick den här uppgiften av Livet på Bränntomt som skrev såhär om min blogg:

"...ett stort renoveringsprojekt som sakta men säkert närmar sig slutet."

1. Varför började du blogga?
Jag hade först en hemsida som jag skrev i bloggformat. Den blev för tung att uppdatera så jag började blogga i stället. Huvudorsaken till bloggen är faktiskt att min man ska kunna följa med om det händer något på huset då han är till sjöss. Då gubbarna på hans jobb började tro att han inte gjort något då han var hemma så måste jag ju börja berätta vad han åstadkommit under lediga veckorna också. :)

2. Vilka bloggar följer du?
Ganska få, och de jag följer är utesutande kompisars bloggar!

3. Favoritfärger?
Röd - allt från orange till chockrosa.

4. Favoritfilm?
Amadeus, bäst i alla kategorier. Och dancer in the dark, fast den han jag inte vågat se fler än en gång...

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Island, Italien, Indien och Israel. Kan ju lägga till Irland på samma gång då det också börjar på I... ;)

Jag ger awarden vidare till de här 5 bloggarna:

I Lilla Kamomillas Villa - idag är den mest en inredningsblogg men jag gillade mer att följa byggfasen . Tur att det finns andra som är lika knäppa som vi! Å så är det ju tröstande att se hur fint det blir med tålmodigt arbete!

Situationsdiktaren - inget problem är för litet för att dryfta.

Katikatt spinner vidare - mycket DIY och loppisfynd!

Hverdagens glede - litt norsk DIY og butikk! Kun ord som KRÅKESØLV ler man litt av...

Janette | Svängrum - för vardagsandlighet.

3 kommentarer:

Starkismor sa...

Föresten står det köksskåp i hjälpköket på Åkers. Mitt på golvet, i och för sig...

Kamomilla sa...

Tackar och niger vackert för de trevliga orden :)
Jag brukar aldrig nappa på awarder, gav ett löfte riktigt i början,att inte göra det, men jag tar alltid tacksamt emot dem ändå. :)
Kul att det går framåt. Även små steg är betydande.

Situationsdiktaren sa...

Najs. En utmärkelse! Och så bra motivering sen!