måndag 29 oktober 2012

Småfix

Igår blev en massa småfix gjort på Åkers. Nedre toan fick kommoden tillbaka på sin plats efter att skyddspappret togs bort från golvet. Sista köksskåpsdörrarna fick sitt första lager färg.





Ventilationsfläkten i badrummet skruvades på plats och temporära trappräcken vid huvudingången spikades fast.

Idag var det shopping för hela slanten. Några strömbrytare, en dörr och flera meter foderbräden och lister kom hem med oss. Nu finns det att måla igen..


Dessutom köpte vi en dunk vit linoljefärg till. Den förra är på upphällningen och vi har erfarit att Uulas linojla ändrat i blankhet. Nu hittade vi en 10l dunk med den gamla etiketten. Återstår bara att se om innehållet också är av den gamla goda varan. Håll tummarna!

3 kommentarer:

Erica sa...

Din kommod är nog så fint precis som resten av huset med. Alltid trevligt att besöka andras projekt emellan :)

Er fixade kommod inspirera annars mig så mycket att nu har jag mitt egna handfatskåp på gång. Det blev ingen kommod, även om jag hitta flera olika modeller som skulle ha passat, men en annan byrå istället som kommer att förhoppningsvis fungera fint.

Så tack för inspirationen och iden.

Starkismor sa...

Oj, låter spännande. Måste komma på besök till er snart!

Situationsdiktaren sa...

Nu har jag ju inte sett dn live ännu,men förstår vad du menar ang, färg. Man skulle kunna testa att lasera väggen. Alltså testa på en bit pärlspont